johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Welkom! Je kunt hier lezen wat onze plannen zijn.

Hallo allemaal, welkom op onze reislog!

Na een zware reis naar Rome vorig jaar, begon het toch weer te kriebelen en gaan we dit jaar een soort alternatieve reis van het boek "Het Zoutpad" maken. We gaan een ronderond Het Kanaal fietsen.

Op 8 augustus 2023 gaan we met de fiets op de trein naar Vlissingen, daar met de boot naar Breskens, en in Breskens starten we met fietsen. In Duinkerken gaan we met de boot over naar Dover. Vervolgens fietsen we helemaal langs de kust van Zuid Engeland naar Plymouth, waar we met de boot over gaan naar Frankrijk, naar Roscof. Vandaar fietsen we dan langs de Franse en Belgische kust weer naar Breskens. En als laatste weer met de boot en trein naar huis.

We hebben voor 60 dagen medicijnen meegenomen: hetgeen voor John zoal 120 katheters zijn. En we hebben 6 door de internist ondertekende recepten voor EPO injecties voor John; voor iedere 10 dagen 1. Om dat te krijgen zal nog wel even een dingetje zijn.

Het fietsgedeelte betreft ongeveer2500 km. Als we weer gemiddeld zo'n 60 km per dag gaan fietsen, 10 extra dagen rekenen om aan Epo te komen (want dat moet waarschijnlijk steeds besteld worden), en een een paar rustdagen hebben, dan moeten we wel binnen de 60 dagen blijven.

Vanaf 8 augustus zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over ons en de reis die wij gaan maken vind je in het profiel.

Laat gerust af en toe eens een berichtje achter, we beantwoorden ze waarschijnlijk niet, maar vinden het heerlijk ze te lezen!!

We verwachten dat we weer heel veel avonturen mee gaan maken, want het lijkt een gemakkelijke tocht, maar er zijn (vooral in Engeland) heel veel korte, steile heuvels!! Van soms wel tussen de 20 en 30%, waardoor het volgens mij ook veel lopen wordt. Verder zijn er prachtige rotswanden, uitgestrekte velden en heel veel mooie dorpjes!

Leuk dat je met ons meereist!

Liefs van John en Ankie

Baukje

Wat leuk. Veel plezier.

Ria Dijksman

Ik ga jullie volgen en natuurlijk missen.
Liefs

Nel

Super leuk weer. Veel succes en veel plezier ?

Elly

Heel veel plezier en succes, ook met de Epospeurtochten.
Geniet er samen van.

Christien

Natuurlijk volgen we jullie. En we wensen jullie heeeeel veel succes en plezier! Echt weer een super stoere vakantie. (Is vakantie het goede woord?) Hopen op mooi weer, goede gezondheid en nul materiaalpech! Liefs van Arjen en Christien

Monique

Wat een prachtige reis gaat dit weer worden. Heel veel plezier, geluk en de mooiste vergezichten en indrukken! X, Monique

Kun

Wat leuk! Veel plezier met jullie reis!

Adwin

Zet hem op he!

Hans Kans

Leuk dat jullie dit gaan doen. Verheug me er op het verslag en vooral op de foto's van jou natuurlijk Ankie. Misschien ook een paar leuke foto's van het strand? ?

Henk

Goede reis, veel plezier en sterkte toegewenst

Marion J.

Op naar weer een mooie reis, hoop ook dat de weergoden jullie goed zijn gezind in Engeland.
Respect dat jullie de uitdaging weer aangaan.

Nynke

Wat super leuk John en Ankie dat jullie deze fietstocht gaan doen.
Ik ga jullie met plezier volgen.