johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 29 van Duinkerken naar Zeebrugge

We hebben Heerlijk geslapen! Lekker ontbijtje gehad en 9.30 uur op de fiets. We volgen de Velomaritine route. Die is wat rechtstreekser dan onze oorspronkelijke route. We hebben uitgerekend dat we ongeveer 80 km moeten fietsen naar onze volgende slaapplaats, Zeebrugge.

Het was een erg warme dag; rond de 34 graden. We hadden bijna alles tegen de wind in, wel zwaarder, maar het bracht ook verkoeling. We hebben veel op een fietspad naast de weg gereden. Niet echt inspirerend, maar wel een manier om lekkere door te fietsen. Het fietsen op zich ging heel lekker. We hebben onderweg nog een poos met een aardige vrouw gesproken die aan pijnbestrijding deed. Een nieuwe kloptechniek gebruikte ze, die heel goed schijnt te werken. Mooi als je mensen op die manier kunt helpen.

We zouden bij een Tea Room even lekker koffie drinken, maar het duurde allemaal zo lang, dat we maar weer weg zijn gegaan. We hebben toen in Oostende maar lekker een 0 % tje genomen op het strand. Gezellig!
En later op de boulevard van Nieuwpoort, net als op de heenweg, weer geluncht. Het was er 80% minder druk. Tja de scholen zijn weer begonnen hè! Het pontje waar we op de heenweg mee zijn overgevaren, vaart nu alleen nog maar in het weekend. Dat betekende kilometers omrijden! Het laatste stuk reden we een route die we op de heenweg ook al gereden hebben.

Vlak bij ons hotel stuurde Google maps ons de verkeerde kant op; langs het industrieterrein van Zee-Brugge. Ontzettend veel vrachtwagens raasden ons voorbij; heel onprettig! We moesten terug en fietsten daardoor wel weer 7 km meer, maar we kwamen ook langs een friet-tent en konden daardoor alvast even dineren ;))

Om 19.00 uur waren we bij ons hotel. Leuk hotel, hele ruime kamer met dakterras. We kijken uit over de haven van Zee-Brugge. We hebben 88 km gefietst.

Bij het plannen van de terugreis morgen: op de fiets naar Breskens (37 km), met de boot van Breskens naar Vlissingen, en vervolgens met de trein van Vlissingen naar Leeuwarden, kregen we te maken met werkzaamheden aan het spoor. En een fiets mag niet mee in bus-vervangend-vervoer.
Na contact met de klantenservice van de NS lijkt het probleem opgelost. We hopen het!

Nanny

Einde in zicht!

Henny

Vandaag komen jullie dan echt thuis, denk ik? Als de NS een beetje meewerkt met de fietsen, tenminste. Wat een avontuur is het weer geweest. Erg leuk om over jullie belevenissen te lezen. Jij schrijft ook zo mooi beeldend, Ankie. Jammer, dat de vakantie alweer voorbij is, maar fijn dat we elkaar binnenkort weer kunnen zien. Liefs.