johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 30 van Zeebrugge naar Goutum, thuis!

En vandaag gaan we dan weer naar huis! Ook weer heerlijk.
We fietsen van zeebruggen naar Breskens, ongeveer 37 km, dan van Breskens met de boot naar Vlissingen, en van Vlissingen met de trein naar Leeuwarden, waarbij we overstappen in LeIden. Dan nog even een ererondje fietsen naar Goutum.

We hebben lekker geslapen, maar weer heel erg gezweet vanwege het zeiltje op het bed. Een broodje op de kamer gegeten, en om 9.15 uur zaten we op de fiets. Het was mooi weer; nog een beetje koel en weinig wind.
Het fietsen ging prima. We volgden eerst de grote weg, maar omdat het nog zo rustig was overal gingen we mooi de boulevard volgen. Helaas had ik me dit keer niet goed voorbereid en reden we veel te ver door op die weg. Het bleek nl dat we om een natuurgebied heen moesten, en daarom hadden we al veel eerder af moeten slaan. Je kon ook nergens doorsteken, dus wij weer terug naar Knokke Heist. We hadden 7 km voor niks gereden! Het werd daardoor wel spannend of we de boot konden halen.

In Zeebrugge zagen we nog hele grote cruiseschepen liggen, en op de boulevard van Knokke waren heel veel galeries en heel veel prachtige beelden op de boulevard. Erg leuk om te zien.

We hebben aan een stuk door gereden; zelfs koffie mocht niet van John, en toen haalden we idd de boot van 12.18 uur. Na een half uur waren we al in Vlissingen en konden we de trein van 13.10 uur halen. We hadden voor de overstap in Leiden maar 2 minuten, dus we verwachtten dat we een half uur moesten wachten. Maar we hadden besloten de fietsen met alle bagage er op 1 voor 1 samen uit de trein te zetten, zodat we snel naar de andere kant van het perron konden komen, en vervolgens ook zo weer in de trein konden zetten. Dat ging heel goed. De fietscoupe was mooi dicht bij en de conductrice stond er ook. Ik zei tegen haar dat we nog wel graag met de fiets deze trein zouden nemen. Dat kan, zei ze, we hebben nog 2 minuten! Gelukt! Sneller kon niet.

Om 17.45 uur waren we in Leeuwarden. Heerlijk even het laatste stukje naar zus Ria in Goutum fietsen en toen bij haar aan de aardappels met sperziebonen, bloemkool, komkommer in’t zuur en gehaktbal! Oh, zo heerlijk! En zo fijn elkaar ook weer te zien! We hebben Cobie en Jan even dag gezegd en de buren Christien en Arjen, en toen waren we weer in ons eigen heerlijke huisje! Het was weer een prachtig avontuur, waar we weer lang over kunnen praten, maar voorlopig gaan we lekker genieten van ons mooie plekje en van al die fijne mensen om ons heen!

Vandaag hebben we zo’n 45 km gereden.

En in totaal hebben we 1560 km gereden.
Het was wel een moeilijke reis ivm de treinen en vele boten die we moesten gebruiken. Ook het aanpassen van de dag afstanden ivm de te krijgen slaapplaatsen vergde veel organisatie. Evenals het krijgen van een EPO injectie voor John in Engeland. We zijn er ook achter gekomen dat het ivm de drukte en moeilijk te krijgen slaapplaatsen, niet slim is om zo’n soort reis in het hoogseizoen te maken (maar ja, wij konden ivm de medische molen van John even niet anders), en dat wij het leuker vinden om een doel te hebben (Praag, Rome, Santiago of wat dan ook), dan een ronde te doen.
Maar positief en negatief, al met al was het weer een een hele belevenis!

Georg

Super met voor en tegenspoed nog fijn reis en ook het verkrijgen van John,'s medicatie. Goed gedaan. Groetjes Nanny Georg

Marijke

Toppers! Zo fijn dat jullie gezond en wel weer thuis zijn, want dat is toch het allerbelangrijkste. Bedankt voor alle spannende verhalen en mooie foto's. We hebben wederom genoten van het meereizen met jullie. Tot gauw! Groeten van Jan en Marijke.