johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 27 van Étaples naar Wissant

We hebben lekker geslapen, maar de dekens blijven een worsteling. Vaak veel te warm; dat zal wel door het vele fietsen komen. En als je boven de dekens gaat liggen krijg je kramp van de kou. We hebben lekker ontbeten.

Om 9.40 uur zaten we op de fiets. We konden heerlijk doorrijden. Na 31 km hebben We bij Boulogne sur Mer heerlijk geluncht in een park aan het water. Er waren heel veel activiteiten: voetballen, skatebanen, muziek en nog veel meer. Een heel gezellige bedoening! Met heel veel mensen van alle leeftijden. Na een klein uurtje weer op de fiets.

Het was best een zware dag qua klimmen; veel lange en zware heuvels. Het was wel een mooie en afwisselende omgeving, met mooie vergezichten. En het weer was ook goed: ‘s morgen bewolkt en nog heerlijk koel en in de middag zonnig en warm (boven 30 graden), maar toen stond er een heerlijk windje.

In het stadje Ambleteuse was het ook allemaal feest. Bij een slot aan een mooie baai waren allemaal mensen verkleed als soldaten uit de tijd van Napoleon, en in de straten dansten allemaal dames en heren in de prachtigste kleren uit dezelfde tijd (denk ik), heel rijke en ook het personeel. Heel gezellig allemaal.

We waren om 17.00 uur bij het hotel. We hebben een nog kleiner kamertje (9 m2) dan gisteren, maar het ziet er allemaal heel goed uit. De reis begint al een beetje op z’n einde te lopen, en daarom zijn we aan het kijken hoe we deze laatste dagen kunnen indelen. Morgen slapen we alweer in Duinkerken, de plaats waar we op de boot naar Engeland zijn gegaan.

Het was weer een heerlijke dag en we hebben 62 km gefietst.

Arjen de Ruiter

Een goede terugreis!

Georg

????

Henny

wat gaat het dan toch weer snel. Maar wel weer een onvergetelijke ervaring! Geniet nog van de laatste fietsdagen. Liefs.

Marijke

Ruiken jullie "de stal" al een beetje? ;>)