johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 25 Van Le Tréport naar Le Crotoy

We gingen pas om 23.45 uur naar bed, toch lekker tuttelen in zo’n keukentje. Ik had al het idee dat het bed niet verschoond was, het zag er beslapen uit en rook niet fris, maar toen we in bed lagen vond ik het echt stinken. Ik probeerde me er overheen te zetten, maar dacht : misschien heeft op mijn plaats afgelopen nacht een dikke, vieze, zwetende man gelegen. En ik dacht ook dat ik er misschien wel een huidziekte van kon oplopen. Ik dacht aan broer Piet, die altijd zei: als het niet fris is dan ga ik lekker in mijn slaapzak liggen. Ik zei tegen John: ik kan zo niet in slapen. We hebben onze reis handdoeken over de kussens gedaan en onze dunne slaapzakken bovenop het dekbed gelegd. Dat voelde heel goed! We moesten nog even wennen aan de motoren van de vissersboten die stonden te draaien, maar hebben verder wel redelijk geslapen.

Vanochtend 8.15 uit bed. Het was zwaar bewolkt, en de weersvoorspelling was regen en zelfs onweer. Maar gelukkig begon het nog steeds niet te regenen. John heeft even de banden weer goed opgepompt en de kettingen schoongemaakt en geolied. Met al dat zand en de vele regen gisteren was dat wel nodig.

Om 10.30 uur zaten we op de fiets. Klein stukje door de stad: prachtige gekleurde huizen gezien, broodjes en appelgebakje halen en toen weer via een een lange, zware klim naar boven op de berg. Eigenlijk is het echt killing zo’n zware klim met nog niet warmgedraaide benen. Maar we hebben het weer gehaald.
We fietsten over mooie paden door het land, die we soms alleen deelden met de boeren, en prachtige paarden. We hebben ook kilometers een grindpad gevolgd door een mooi soort natuurgebied, waar nota bene allemaal nep eenden in de waters dreven; waar is dat voor? Ook een prachtig pad gevolgd door duinen en langs zee; we hadden even het gevoel op Ameland te zijn! En ook toch weer hele stukken langs een grote, erg drukke weg. Wel met een eigen stukje gelukkig. De kilometers gingen dit keer snel.

We hebben een paar drupjes regen gehad, maar verder bleef het mooi droog en werd het zelfs lekker zonnig.
Even een kopje koffie genomen in Cayeux sur Mer, en toen doorgefietst naar Saint Valéry sur Somme. Het leek alsof daar in het water ook vele pontons lagen. De Somme is bekend om de Slag aan de Somme, een grote slag in de Eerste Wereldoorlog, waarbij meer dan een miljoen slachtoffers vielen.
Het stadje is erg mooi. Prachtige kerk met diverse mooie steensoorten gebouwd, hele mooie huizen en ook nog een stuk hele oude stadspoort met twee torens. Een heel mooi levendig stadje.

Om 16.00 uur waren we bij het hotel. Kleine, maar lekkere en schone kamer. Dat wordt vast heerlijk slapen.
Het was een heerlijke, ontspannen dag, en we hebben 52 km gereden (we hebben niet meer gereden omdat verderop geen slaapplaats was).

Reacties

Reacties

Gerda

Wat een prachtige plekken komen jullie weer! X

Adwin

Nepeenden om andere eenden te lokken? Voor de jacht? ?

Mariska

Nog melding gemaakt over het beddengoed?

Henny

Fijn dat het weer zo meezat. En het vieze bed goed opgelost met je eigen slaapzak…., maar fijn is het niet natuurlijk. Gelukkig is de omgeving interessant. Genieten, hoor. Het gaat nu snel. Liefs

Georg

De bedden die niet verschoond waren dat is wel heel smerig. Maar goed dat jullie je eigen slaapzak bij je had groetjes Nanny en Georg

Sanny

Vreselijk hè als je dat realiseerd dat in de slag aan de somme zoveel doden zijn gevallen. Dat we het niet vergeten!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!