johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 26 van Le Crotoy naar Étaples

Heerlijk geslapen! Heel erg gedroomd over heel veel eten, heel veel kleren, heel veel chaos. Veel mensen door elkaar, o.a. de wandelgroep en ja, ook Nel K weer ( weet ik niet hoe dat komt Nel). Hoe kon ik dit allemaal oplossen? Gelukkig maakt John mij dan na de wekker en catheteriseren weer wakker.

We hebben heel lekker ontbeten, en zaten om 9.40 uur op de fiets. Het was zwaar bewolkt, maar een heel aangename temperatuur. Volgens de buienradar zouden we vandaag 2 x een dikke, lange bui krijgen. Nou we zien wel! Wel wind tegen vandaag, maar gelukkig maar kracht 3. Het was lekker fietsen; geen heuvels het eerste stuk. We reden 28 km over rustige wegen en boeren paden, met wel eens een huis, maar totaal geen dorpjes. Wel wat saai dus.
Ook geen koffiedrink plaats dus. Tot ik een visvijver zag, met een soort keet. Daar konden gelukkig even zitten en (oplos) koffie krijgen. Slechts voor €2,40 voor 2 kopjes. Dat gaan we vaker doen.

Met 47 km zaten we in Montreuil: een leuk plaatsje. We zijn lekker op een muurtje tegenover allerlei terrasjes gaan lunchen. Heel gezellig! En toen kwamen Talha en Elisabeth, die met ons een praatje begonnen. Ze trokken rond in hun Honda Jazz, waarin ze ook slapen. Uiteindelijk hebben we wel een uur gepraat. Heel erg leuk. We hebben zelfs adressen uitgewisseld: dat gebeurd bijna nooit. De zon was ondertussen ook gaan schijnen.

Er waren ondertussen behoorlijk wat donkere wolken verschenen, dus we vreesden het ergste. Maar we hebben slecht een half uurtje in kleine drupjes gereden. Eigenlijk heel lekker fris. De tocht ná Montreuil was veel afwisselender en ging heel snel. We kwamen door een mooi lang park met dikke modderpaden; het viel ons trouwens wel op dat het water hier heel erg hoog staat! En we kwamen door leuke dorpjes, en ook moesten we weer af en toe klimmen en dalen.

Om 16.40 uur waren we in ons hotel. We zitten aan de voorkant en op de begane grond, waardoor we weer mooi onze tassen door het raam konden doorgeven. Het is een klein kamertje (11m2), maar ziet er goed uit. Alleen hebben we weer een douche in een smal bad met een douchegordijn, heel gevaarlijk! want we willen niet vallen.

Gisteravond zijn we uit eten geweest en het lijkt er op dat we dat straks ook weer doen.
We hebben 63 km gereden.

Henny

Dat was een lekker dagje, dus. Lekker vroeg weg trouwens. Hier wordt het de komende week zonnig. Ik hoop dat jullie hetzelfde weer krijgen, want dan is het genieten! Liefs

Georg

Deze week en volgende week is het in Nederland zonnig met prima temperaturen ik hoop ook bij jullie groetjes Nanny en Georg