johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 1 Van Goutum naar Vlissingen

Het was een echte treindag vandaag, want we gingen van Leeuwarden naar Vlissingen, omdat er niet een redelijk betaalbare slaapplaats was te krijgen tot 20 km na Breskens. We hebben daarom besloten in Vlissingen bij Vrienden op de Fiets te logeren; bij mensen waar we tijdens Corona ( toen we een rondje Nederland fietsten) ook hebben gelogeerd. Om 10.48 uur vertrokken we uit uit Leeuwarden en om 16.39 uur waren we in Vlissingen. Helemaal gaar van het zitten.

Het stuk tot Amsterdam ging prima. In Amsterdam hadden we 13 min. om over te stappen; van 11b naar 2a. Helaas was de lift aan de ene kant van het perron stuk, zodat we helemaal naar de andere kant moesten. Daar gingen we met een Canadees meisje de lift in. Toen ik beneden uit de lift was zag ik hem weer omhoog gaan; ze waren niet snel genoeg er uit gegaan.

Ter hoogte van perron 2a zagen we geen lift. John vroeg iemand van de NS en die vertelde dat er helemaal aan de andere kant een lift was. Dat vond John te veel tijd nemen en voor ik wat kon zeggen besloot hij met fiets en al de roltrap te nemen. Dat bleek (zeker door die zware tassen achterop) geen goed idee te zijn!
Het is gelukkig goed afgelopen, maar zo zag het er niet uit toen hij met fiets en al een salto achterover maakte, en hij verfrommeld tussen een heel gek uitziende fiets naar boven werd getransporteerd. Een meisje die vlak voor hem op de trap stond hield alles wat in bedwang en een perronwachter rende er naar toe om hem boven van de roltrap af te halen. Op een wat pijnlijke knie en schaafwonden na, is John er goed vanaf gekomen, maar de perronwachter die mij daarna via de lift naar John bracht, vertelde dat er vorige week ook iemand op dat idee was gekomen, maar dat die met een gebroken heup naar het ziekenhuis was afgevoerd.

Onze trein hadden we natuurlijk gemist, maar de volgende konden we wel mooi in met de fietsen. We zaten helaas wel naast een vreselijk piepend en knerpend tussenstuk. Toen we na ruim 3 uur zitten en 22 stops eindelijk in Vlissingen kwamen, waren we het ook wel flink zat. Het was noodweer in Vlissingen; koud, hele harde wind en dikke vieze miezerregen. Omdat we pas na 18.00 uur bij ons gastgezin welkom waren, zijn we naar de Westerschelde Ferry gegaan en hebben we alvast kaartjes voor morgenochtend gekocht. We boften, want morgen is er een oefenindag voor alleroei hulpverlenende instanties en zijn er moeilijk kaartjes te krijgen.

Bij ons gastgezin was alles nog hetzelfde als de vorige keer! Schoenen buiten uitdoen, pas op de gevaarlijke trap, niet tegen het dure schilderij (op onze kamer) aankomen, en de klepperende kamerdeur. De raambedkking op onze kamer is overal dicht, en dat moet zo blijven! Ze hebben ook nog steeds heel veel mooie bloemen en planten in een hele wilde, natuurlijke tuin.

We hebben lekker en niet te duur gegeten bij een leuke zaak SOIF genaamd.
Het regent nog steeds, maar morgen schijnt het wel aardig weer te worden. Nu dus lekker naar bed en morgen om 7.30 uur weer fris aan het ontbijt!

Adwin

Jeetje, dat ging maar net goed dus ? maar jullie zijn onderweg ?

Ria Dijksman

Zo, wat een reis. Door de actie van John waren jullie bijna weer thuis geweest.
Gelukkig is alles goed afgelopen.
Morgen weer fris starten en het weer beloofd ook beter te worden.
Liefs ?

Christina

O dear. Daar ging jullie fietsreis bijna. John denkt dat hij Superman is (is natuurlijk ook wel zo). We vinden het wel een mooi verhaal en dit vergeten jullie nooit. Succes met de oversteek op de ferry. Geniet van deze reis en heel veel succes! Liefs van Arjen en Christina

Ben & Marja

Wat n verhaal! Een goed begin is t halve werk…. Veel succes en plezier.

Sanny

Wel een moedige actie John!