johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 2, Van Vlissingen naar Oostende

Ondanks het stevige bed en ontzettend harde kussens hebben we heerlijk geslapen! Maar echt wakker was ik nog niet, want inplaats van mijn oogdruppels deed ik anti schimmel druppels voor de voeten in mijn ogen. Prikken dat det deed! Na goed uitspoelen met de bidon, had ik er later geen last meer van.
Ja, het lijkt wel alsof we alleen voor John tassen met catheters meenemen, maar we hebben voor mij ook een flink pak medicijnen mee hoor!

Beneden wachtte ons een verrassing, want er was nog een fietsende oudere dame als gast, en ook nog een broer en zus uit polen. We vragen ons af waar ons gaststel heeft geslapen, want er was echt geen kamer meer in het huis. Het ontbijt was zeer minimaal, maar wel gezellig!

Om 9.48 uur met de boot naar Breskens. Het was nog wat koud, maar al redelijk mooi weer. En dat zou gedurende de dag alleen nog maar verbeteren. We hebben leuk gepraat met de broer en zus uit Polen. Ze gaan nu naar Parijs, waar zij gaat studeren, waarna hij alleen weer terug fietst naar Polen.

Het was wel even zoeken om steeds de goede weg aan te houden, want onze GPS route zat steeds wat naast de weg. Maar uiteindelijk ging het prima. We hadden een heel afwisselende tocht. Mooi langs de kust, door landerijen, over grindpaden, kilometers langs kanalen.. maar ook hele einden langs de grote weg; wel mooi op een eigen fietsstukje. En prachtig die badplaatsen aan de Belgische kust; zo sfeervol! En druk!

We hebben uiteindelijk de kustlijn maar gevolgd, en niet onze route, omdat deze teveel kronkelde en daardoor teveel tijd kostte. We willen morgen graag met de boot over naar Engeland. Grappig is nog wel om te vertellen dat de enige keer dat ik even moest plassen in die uitgestrekte natuur, ik precies midden op een mierenhoop ging staan. Maar niet lang!

Onderweg hebben we een leuk en niet al te duur hotelletje geboekt in Oostende. Toen we naar het adres wilden gaan, bleek dat we een hotel in Ostende in Argentinië hadden geboekt, hetgeen we gelukkig zonder kosten weer konden annuleren. Het kostte nog veel moeite om een slaapplaats te krijgen omdat er een feest was in de stad. We zitten nu in een klein, middelmatig kamertje, met ontbijt, voor 146 euro. Veel te duur voor ons gevoel, maar toch wel lekker om onder de pannen te zijn.

Morgen gaan we vroeg op en proberen naar Duinkerken te fietsen en met de boot over te gaan naar Engeland.

Met een stel uitgeruste benen hebben we 86 km gefietst! Waarvan flinke stukken tegen de wind in.


Reacties

Reacties

Christina

Die druppels hebben toch iets gedaan met je ?Eerst die mierenhoop en daarna dat hotel in Argentinië. Goed bezig, succes met het vervolg van de reis en fijn om deze leuke verhalen weer te lezen!

Henny

Tjeetje, ik lees nu pas dat John gister een behoorlijke smak heeft gemaakt. Maar gelukkig is hij supersterk en is er niets kapot. Het avontuur is weer begonnen. Ik ga jullie dagelijks volgen, hoor. Veel plezier en ?

Piet

Vanmorgen eerst jullie reisapp geïnstalleerd en daarna jullie inleiding en de eerste twee reisverslagen gelezen. Tjonge jonge, het gaat gelijk erg heftig hoor! Maar......, gelukkig is het allemaal goed gekomen en kan de reis door Engeland beginnen. Heel veel plezier en ik zal jullie zeker volgen. ❤

Sanny

Mooie foto's van de Belgische kust!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!