johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Van Folkestone naar Hastings

Vannacht goed geslapen, maar wel zere heupen van het harde bed. Vanochtend eerst foto’s bij de blogs gezet; dat lukte gisteren niet. Goed ontbeten in een erg rommelige zaal, met heel veel rommelig eten. Alles (incl. Fietsen) weer met de kleine lift naar beneden, en toen waren we om 10.30 uur aan het fietsen. Mooi weer, half bewolkt ongeveer 23 graden en windkracht 6 tot 7 uit het westen, en soms zelfs windkracht 8. Net vanuit de kant die wij opgingen.
We reden eerst een paar km door een prachtig park, met planten en veel bloemen en allerlei kinderspeelgapparaten. Toen via een fiets / voetpad een stuk langs het strand; heel zwaar vanwege de wind. Wel erg mooi! Toen door een bosachtig gebied en vervolgens allemaal smalle wegen. We hadden daar minder last van de wind.

Na 25 km een sandwich gegeten in een soort streekpub (uit 1576) waar een aantal mensen al stevig aan het bier waren. Met 37,5 km in Lydd koffie gedronken, om meteen ergens een slaapplaats te regelen. Dat ging ontzettend moeilijk! Of vol, of ontzettend duur (225 pond). Uiteindelijk toch maar een hotel in Hasting besproken, (99 pond zonder ontbijt = 1/3 erbij naar euro’s), maar dat betekende dat we nog we ruim 30 km moesten fietsen.

Om 16.20 uur gingen we op pad. Het was heel zwaar vanwege de tegenwind. We haalden niet meer dan 11 a 12 km per uur. Gelukkig hadden we na een tijdje in de route ook af en toe zijwind, of werden we wat beschermd door begroeiing of de dijk. Maar het bleef zwaar. Ongeveer 10 km voor onze bestemming moesten we een berg over (die we eigenlijk al hadden zien aankomen). Over een korte afstand moesten we ongeveer 200 m stijgen. We dachten: rustig aan en in de kleinste versnelling, dan lukt het wel! Maar het was gewoon niet te doen!
Het werd lopen, een stukje fietsen en weer een eind lopen.. enz. Lopen met de fiets, tegen de wind in, tegen een berg op, met bagage is heel zwaar. Het was bijna niet te doen! Maar we hebben het weer gehaald, en de afdaling was heerlijk!

We hebben eigenlijk nog ontzettend veel geluk gehad met het weer, want we zagen af en toe hele grote stukken hele donkeren wolken, en heel veel regen in de verte; dat ging ook gepaard met hevige rukwinden. Wij hebben 2 keer wat spetters gehad.

Hasting lijkt een erg toeristische plaats, met prachtige oude huizen; zelfs uit de 15e eeuw! We hebben nog geen tijd gehad om het goed te bekijken.
Om 20.00 uur waren we in het hotel. We werden heel goed geholpen met de fietsen, en de kamer is mooi schoon en netjes! Een verademing na gisteren.

John heeft lekker pizza gehaald en drinken. Lekker relaxen, en morgen nieuwe dag!
We hebben ondanks de wind en de berg, toch nog 70 km gefietst

Nanny

Kanjers!

Nanny

Ankie, toch anders dan de Holterberg in Twente hè?

Georg

Jullie zijn bikkels

Dora

Weer erg leuk om mee te reizen.en al snel weer van alles beleefd.van spannende tot erg leuke momenten.weer een hele uitdaging.op de fiets windkracht 7 tot 8.brr.moet er niet aan denken.heel veel succes.liefs van ons.