johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Van Hasting naar Eastbourne.

Gisteravond gingen we pas om 1 uur slapen; veel te laat natuurlijk. Ik was dan vanochtend (wekker 8.30 uur) ook beslist niet fit. John heeft daar niet veel last van. Wel lag hij al een uur voor de wekker wakker. Het was ook benauwd in de kamer, waarschijnlijk omdat er geen ventilatie roosters waren er ook geen raam open kon. We hebben brood gegeten dat we 9 augustus al in Oostende hadden gekocht. Die meergranen pistolettes blijven echt lang goed; maar behoeft op een gegeven moment wel wat extra vocht om goed naar beneden te krijgen.

Het was half bewolkt en ongeveer 20 graden; mooi weer om te fietsen dus. We startten om 10.45 uur met fietsen. John heeft gisteravond een wasje gedaan, maar die was nog niet droog. Die hebben we mooi achter op de fiets gebonden. We hadden weer wind tegen; nu windkracht 5 tot 6. Het fietsen kostte in het begin veel moeite, en veel sneller dan 9 of 10 km per uur gingen we dan ook niet. En al snel werd het zwaarbewolkt en kwam er een dikke bui. De was dus eerst snel opbergen, en regenjack aan.

We hebben nog een paar buitjes gehad, maar gelukkig waaiden de meest donkere wolken ook weer over. Toen we op een gegeven moment wat meer verwijderd waren van de zee, hadden we weer wat meer beschutting en zelfs af en toe lekkere zijwind, en de paar heuvels die we tegenkwamen konden we gelukkig goed befietsen. Dat geeft de burger weer hoop! En al is het rijden langs de kust heel erg leuk, het afwijken langs allerlei dorpen en buurten is ook heel leuk, en geeft je wat meer het Engeland gevoel.
Na 23,5 km gingen we bij een gezellig restaurantje wat eten en een slaapplaats uitzoeken. Heerlijk vis gegeten en vitamintjes naar binnen gewerkt! Bij het betalen wilden ze ons 6.20 pond extra laten betalen, maar ze hadden natuurlijk niet op onze kiene boekhouder John gerekend!
Ik wilde deze dag niet te ver fietsen: een lekker middagje hebben met een wandeling? en de spiraal van laat naar bed en laat opstaan doorbreken? Via Agoda.com zagen we zo’n 8 km verderop een leuke B&B en waren we meteen mooi voordeliger uit dan rechtstreeks of bij bol.com! Alles geregeld, betaald, en klaar!

De wind was ondertussen een beetje gaan liggen en het was mooi zonnig geworden, dus het fietsen naar onze slaapplaats was een genot! 16.10 uur waren we op bestemming. Helaas had ik nog steeds geen bevestiging gekregen van de boeking. En idd, het lijkt soms alsof het lot met ons speelt, of zoals John soms zegt: alles voor de blog!, maar er was niets voor ons geboekt!

De baliemedewerker was heel erg aardig, maar kon (zei hij zelf) niet met computers omgaan (“alles gaat tegenwoordig digitaal”) en leek op een afkickende drugsverslaafde. Hij schudde de hele tijd en had nog een paar tanden in zijn mond. Hij zei dat ik maar contact moest opnemen met Agoda! Gelukkig konden we buiten lekker op een stoeltje zitten, en kwam ik er achter dat dit bedrijf gelukkig niet oplichters zijn, In Deenmarken, USA en Thailand zitten, er moeilijk contact mee te krijgen is, en de boeking wegens een fout in de betaling was geannuleerd! We konden bij de B&B gelukkig nog wel een kamer krijgen (tegen een normale prijs van 85 pond) en toen zaten we dan om 17.45 uur dan toch eindelijk op onze kamer! Helaas moeten de fietsen buiten, naast het huis staan; daar zijn we niet zo blij mee, want fiets weg = vakantie weg!

We zitten in een statig oud huis, waarin heel veel dingen erg oud en versleten zijn, maar de kamer is ok, en we slapen wel een heel eind uit elkaar. Wel weer een hele kleine douche (60x60), met een tamelijk verstopte afvoer. De ontbijtkamer is heel apart! Met een keukentje, koelkasten en klapstoeltjes. Ben nu al benieuwd naar het ontbijt! John heeft lekkere choco/karamel koeken gehaald, broodjes en lekkere drankjes! Die lieverd!

De kleren hangen lekker te drogen; tijd voor een drankje en dan onder de wol!
We hebben vandaag 30 km gereden.

Nanny

En...... toch lukt het jullie iederd keer weer een slaapplaats te bemachtigen! Je moet alleen niet te kieskeurig zijn.

Sanny

Ik heb het idee dat John duidelijk in zijn element is in Engeland. Leuk dat je nog zo lekker verliefd bent Ankie!!!

Georg

Tot nu toe wel wat tegen gezeten. Ook in Engeland gaat het weer beter worden. Groetjes Nanny Georg