johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

In Portsmouth

We gingen vroeg ontbijten en kijken of we in dezelfde kamer konden blijven. Dat konden we niet! We gingen naar de kamer ernaast, naar een kamertje half zo groot. Ongeveer 3 x 2,5 m. Klein dus!
Daarna op pad met het recept. We besloten naar andere apothekers te gaan, omdat deze misschien wel 1 injectie konden bestellen (ipv 4). We gingen lopen, van de een naar de ander, maar òf ze konden het niet bestellen, òf het duurde misschien wel 7 dagen voordat het er was, of het was gewoon niet leverbaar. Uiteindelijk toch maar weer naar de apotheker van gisteren. We moeten wel zeggen dat iedereen heel erg behulpzaam was.

John moet 40 mcg hebben, en het bleek dat hij wel spuiten met 20 mcg kon bestellen, maar dan dus wel alleen per 4 stuks. En we moesten dan wel alle spuiten afnemen. Dat betekent: 2 voor John en 2 weggooien. De pharmaceut wilde ze niet hebben, want zoals hij zei, hij had er nog nooit vraag naar gehad. Hij kon ze bestellen voor 150 pond (dat is ongeveer 200 euro). En dat hebben we dan maar gedaan! Een gedeelte krijgen we van de verzekering terug. En met de volgende injectie zitten we in Frankrijk; hopelijk gaat het daar beter.
Het was nog wel spannend of hij ze ook echt kon krijgen, en wanneer dan, maar om 15,45 uur kregen we het telefoontje dat ze klaar lagen! Een hele opluchting!
Ze liggen nu in de koelkast van het hotel, en straks voor het naar bed gaan geef ik ze John.
Zo, eerste keer gelukt dus!

We zijn nog even het centrum ingegaan, maar daar was echt niks meer te doen! Gelukkig vonden we nog wel een leuke pub waar we lekker konden eten. Ik maar weer eens een heerlijke, gezonde salade. We hebben ook nog gekeken vanwaar de boot naar het eiland of Wight vertrekt; om 9.15 uur morgenochtend zitten we er op.

Vandaag had ik het aardig in de rug van het bed, en later ook zenuwpijn in mijn been. Hopelijk slaapt dit “nieuwe” bed weer wat beter. En anders moet ik het er morgen maar weer uit fietsen. Het schijnt trouwens morgen heel slecht weer te worden! De regenpakken maar klaarleggen

Adwin

Pfieuw ?

Georg

Vervelend dat je de injecties niet overal kunt kopen. Misschien valt het weer morgen wel mee en slecht slapen is niet goed voor je conditie sterkte en succes, groetjes Nanny Georg

Henny

Ik heb jullie laatste 4 dg in 1 keer gelezen. En dan gaat het supersnel. Nu al bij Portsmouth! Wat leuk dat jullie the Isle of Wight gaan bezoeken. Wat beleven jullie veel, steeds erg spannend. Ik kan niet wachten tot het volgende verhaal. Kusjes.

Arjen

Fijn dat het geregeld is met de apotheek voor John! Hopen dat je snel van je rugpijn af bent Ankie. Een voorspoedige (door)reis!