johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Van Bournemouth naar Poole (harbour)

Ondanks alles om ons heen hebben we lekker geslapen!
We hebben het er gisteravond al over gehad, maar we moeten wat veranderen aan de reis. We hebben te weinig tijd om te ontspannen en te genieten! Maar dat niet alleen.
We hebben besloten de reis langs de Engelse kust af te breken!

We hebben alles eens op een rijtje gezet:
- we kunnen heel moeilijk een slaapplaats krijgen ( kost per dat meestal wel 3 tot 4 uur).
- alles is ontzettend duur! ( komt ook omdat het hoofdseizoen is zei de manager van dit hotel. Wij betaalden voor deze simpele kamer 106 pond zonder ontbijt, wat voor voor ons neerkomt op zo’n 140 euro. Er zijn tijden dat ze er maar 27 pond voor vragen vertelde de manager! :((
- Àlles is heel duur! Voor een heel simpele maaltijd met 1 drankje ben je al snel 50 euro kwijt!
- Het is overal heel erg druk en toeristisch!
- De wegen zijn heel vaak niet rustige kleine wegen met af en toe wat auto’s, maar kleine, heel drukke wegen, met heel veel (snel) verkeer. Best gevaarlijk!
- Onze verwachting was wat anders: wij kennen Engeland met rustiger wegen, veel kleine dorpjes en heel veel b&b’s, wat langs de kant van de weg wordt aan gegeven met een bord. Maar de kust is heel toeristisch en er Zijn eigenlijk alleen maar hotels als slaapplaats (toevallig nu de laatste in Poole wel een leuke B&B) Kleine dorpjes zijn we niet zo veel tegen gekomen.
- We halen niet zoveel plezier uit de tocht langs de Engelse kust dat we het vele geld er nog langer voor over hebben. (aan de ponten en ferry’s zijn we nu al met elkaar 532 euro kwijt! (Incl. overtocht naar Frankrijk).
- En heel belangrijk: dit is de laatste kans voor een overtocht, tot in west Engeland (Plymouth naar Roscoff)

We hebben 443 km van de ongeveer 700 km langs de kust van Zuid Engeland gereden. Genoeg voor een prachtige ervaring! Die zetten we nu voort aan de Franse kant.
Misschien kom ik dan nu ook af van mijn vorm van Urtaria (dokter in de familie hè!); Ongeveer 20 -30 grote, jeukende vochtbulten over mijn hele lichaam, die kunnen komen door stress of bepaald voedsel of kruiden!

We hebben de boot voor morgenochtend 8.30 uur geboekt van Poole uk naar Cherbourg Octeville fr.
(we wilden graag naar Saint Malo, dan hadden we nog een langere kust in Frankrijk, maar dan moesten we een aantal dagen wachten!)
En we hebben een B&B geboekt vlak bij de boot. (4 minuten rijden). Heel leuk ding!

Het kostte nog vrij veel moeite om in Poole te komen. Onze route loopt langs het strand, maar dat is niet te doen ( en mag geloof ik ook niet tussen 10 - 18 uur). En er r loopt niet zomaar een weg achter het strand, maar allerlei zigzaggende wegen ook nog eens op en neer.
Maar uiteindelijk hebben we een mooi fietspad er naartoe gevonden. Om 14.30 uur waren we al bij de B&B.
Poole is een heel gezellig havendorp. Onze B&B heel gezellig (van een heel aardige, creatieve homo van ongeveer 2 meter!) Allemaal Griekse beelden enzo. Mooi gedecoreerd ook. Maar wel weer inieminie: 2.30 x 3 meter? Omdat wij al voor het ontbijt weg zijn, krijgen we allerlei lekkere dingen mee!
Ik had mooi wat tijd om de blog weer wat bij te werken, John deed the shoppings, we hebben een goed plan gemaakt voor morgenochtend, en we zijn lekker pasta gaan eten! Althans dat dachten we. Ze hadden bij die Italiaan alleen maar pizza! Al 5 keer pizza in 13 dagen is wel heeeel erg veel!

Vandaag 12 km gereden!

Georg

Weinig km maar wel gezellig ????‍♀️?‍♀️

Nanny

Wel jammer dat de oorspronkelijke route afgebroken moet worden, maar jullie hebben gelijk.
Ik wens jullie nog een heel fijne/relaxte route door Normandie. Ik verheug me op de komende verhalen.

Adwin

Klinkt als ern slim besluit. Je doet het tenslotte voor je plezier ?

Jan en Cobie

Een wijs besluit! Het moet tenslotte wel leuk blijven. We wensen jullie een goede voortzetting van de tocht. En koester de herinneringen en ervaringen.

Arjen de Ruiter

Verstandige keuze, het moet wel ontspannen blijven. Eveneens betaalbaar! Fijne (gewijzigde) voortzetting van de reis!
Hartelijke groet from neighbours

Henny

Groot gelijk, Ankie en John. Jullie waren gewoon op de verkeerde tijd in Engeland. En de Franse kust heeft ook nog heel veel te bieden. Ben benieuwd hoe het nu weer verder gaat. Kusjes, Henny.

Yvonne

Jammer maar een begrijpelijke keuze. Franse kust is ook prachtig! Succes en zet je plezier voorop. Liefs

Sanny

5Keer pizza in 23 dagen,haha!!! Als een droom voor mij!!!

Sanny

Oh nee in 13 dagen!!! Jammie!!!