johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 14 Van Poole Engeland naar Cherbourg Octeville

Ohh heerlijk bed! De wekker gaat om 6.30 uur en alles gaat zoals gepland. Mooi op tijd op de fiets en ruim een uur voor de afvaart ingecheckt. Op naar Frankrijk! Vertrek boot 8.25 uur.

De bootreis verliep goed, en dankzij een uur gratis internet kon ik al mijn achterstand betreffende de blog weer inhalen. Er waren veel gezinnen aan boord, en er was een clown om de kleintjes met grapjes en ballonnen te vermaken. Heel veel gezelligheid dus. Om ongeveer 14.00 uur waren we aan. Maar voor we echt fietsten was het al een uur later. We hebben ondertussen wel ontzettend leuk gepraat met 5 Engelsen en een Kroaat. 2 ouderen en 4 jongelui. Ze gingen een aantal dagen samen fietsen.

Het fietsen ging heel lekker! Klein tegen windje. 28 graden. mooie omgeving, en meteen een heel andere sfeer dan in Engeland. Na 6 km gingen we wat eten en meteen naar een kamer kijken. We hadden op de boot ook al even gekeken waar we misschien konden overnachten, maar zonder internet doe je niet zo veel Het viel ons op dat er in dit gebied niet veel was op slaapgebied. Ik heb er 2 gebeld, maar die waren vol. Na een uur kijken besloten we eerst maar eens flink door te fietsen. Misschien kwamen we onderweg wat tegen. Toen we een camping zagen ben ik daar gaan vragen of ze een Slaapplaats voor ons hadden. Alhoewel het meisje het eerst wat probeerde af te houden, ging ze er na wat praten vol tegenaan. Ze heeft verschillende mensen gebeld, maar alles was vol! Grrrr. Het is hier dus niet veel beter dan aan de overkant. Ze zei tegen mij dat het het beste was om terug te gaan naar Cherbourg; dat is een grote stad en daar is waarschijnlijk wel wat.

We hebben dus eerst maar eens gekeken of daar wat vrij was. En inderdaad, we konden een eenvoudig hotel boeken. Dat betekende wel dat we 12 km terug moesten rijden (eigenlijk wel tegen onze principes). Om 19.00 uur op onze kamer! Ziet er gedateerd maar goed uit! Wel weer heel kleine douche: 2x A4 en nog een klein beetje. Dus volgens mij 65 cm. Wel klein!

We hebben 24 km gereden vandaag, maar zijn geen meter verder gekomen! Vanavond toch maar wat zien te boeken voor morgen!

Georg

In iedergeval een slaapkamer ziet er goed uit. Jullie dachten er te makkelijk over om slaapplaats te vinden hopelijk gaat het nu makkelijker groetjes Nanny Georg

Corrie

Wat maken jullie wat mee ik hoop voor jullie dat het nu wat makkelijker gaat öm een slaapplaats te vinden groetjes van ons doei