johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 15 Van Cherbourg naar Quinéville

Lekker op pad, ongeveer 75 km te fietsen, en we hebben in een echt chateau daar een kamer!

Vannacht lekker geslapen (John heeft nog wel even gepiekerd over een eventuele slaapplaats) en we hebben een eenvoudig maar lekker ontbijt gehad.
na het ontbijt hebben we meteen een kamer geboekt; op een Chateau! Dat was ook bijna de enige mogelijkheid. Met ontbijt €170. Maar ja ja moet wat. Het is bijna 75 km fietsen daarheen, maar we maken er een leuke dag van. We hebben nog wat boodschappen gedaan, en toen was het toch al snel 11 uur.

Het fietsen ging op zich heel goed. We hadden weer mooi zonnig weer en het was rond 25 graden.
De wegen waren merendeels niet te groot en rustig. Dus heerlijk om te fietsen. We kwamen door leuke dorpjes en mooie strandjes en havenplaatsen. We hebben ergens een lekkere crêpe gegeten en op een mooie steen aan de zee zitten lunchen. Er waren wel wat pittige klimmen, maar dat konden we goed aan.

Mijn fiets schakelt al een paar dagen niet heel goed, en ja, vandaag vloog de ketting eraf! Er zat erg veel vuil en zand in het hele ketting gebeuren. John heeft hem even schoongemaakt en geolied, en nu loopt hij in ieder geval al weer veel beter. Eens even kijken wanneer er tijd is voor John om alles weer even goed na te kijken!

Om 18.00 uur waren we op het Chateau. Heel mooi! Ook een mooie kamer, maar voor ons had het er ook zo een als gister mogen zijn :)) Er is hier ook nog een zwembad op het terrein, tot 20.00 uur open, maar dat vonden we nu toch te veel gedoe en ik was er ook wel wat te moe voor. We hebben op de kamer een leuk zitje voor het raam, (dat mooi laag is en die we helemaal kunnen openslaan), en dan kijk je heerlijk uit op de grote tuin. Daar zijn we maar eens lekker gaan bijkomen en administratie doen. (Blog, volgende kamer enz.)

Ik heb ook nog eens de mogelijkheden bekeken om eventueel met de fiets op de trein terug te gaan, maar dat valt ook beslist nog niet mee.

Het was een mooie rit vandaag en we hebben 70 km gereden. We vermoeden dat we hier een heerlijk bed hebben, dus morgen gaan we weer fris en fruitig een stuk verder fietsen.

Ria Dijksman

Fijn dat jullie weer op vaste wal zijn, nu hoop ik dat het wat relaxter wordt en dat jullie volop kunnen genieten. Liefs ?

Sanny

Dat klinkt goed!!!

Adwin

Dat klinkt heerlijk ? geniet er maar van

Nanny

Dat is toch wat relaxter!

Henny

Overnachten in een chateau, dat klinkt echt heel romantisch. Jullie komen echt op de meest bijzondere plaatsen. Ik zie nu alweer uit naar jullie nieuwe verhalen. Veel plezier en liefs.

Gerda

Moest alle verhalen “bijlezen” Een andere reis dan gepland, net zoals t leven… dat loopt ook altijd anders dan ;) Maar wel weer een mooi avontuur zo samen, ik geniet helemaal mee als ik de verhalen lees en foto’s!
Veel plezier samen en groetjes van ons alles X