johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 17 van Grandcamp Maisy naar Anelles

We hebben lekker geslapen. Tijdens het lekkere ontbijt begon het flink te regenen, wat te doen. We zijn met het regenjack aan toch maar begonnen te fietsen. Na een half uur werd het gelukkig al weer droog.
Na een flinke klim fietsten we over mooie rustige wegen in het binnenland, soms ook weer grind of grit, door kleine dorpjes waar niets te doen is. veel klimmen en dalen, mooie landerijen… Het fietste natuurlijk ook heerlijk omdat we al een slaapplaats hadden.

We zagen heel veel bunkers, monumenten en musea tegen over WO2. Er waren veel toeristen en rondleidingen. Wij zijn in een ondergrondse bunker geweest. Hoe hebben ze dat toch allemaal gemaakt? En wie? We zagen ook allerlei (het lijken) bunkers in de zee bij Arromanches!? Weet iemand wat dat is?
Bij Arromanches moesten we met een heel steile klim naar een monument. Ankie liep, John heeft een gedeelte gefietst, maar werd gehinderd door een auto die er zo nodig nog even langs moest.

Om 17.30 uur waren we in het hotel. Het is wel redelijk; wel een lekker groot bed. We hebben ook een mini-mini keukentje met een magnetron. John heeft lekkere diepvries pasta met zalm gehaald die we na veel moeite warm hebben gekregen. Lekkere salade erbij.

We hebben een hele mooie dag gehad, een beetje regen, veel bewolking maar ‘s middags lekker zon, 23 graden, eerst weinig wind maar ‘s middags flink toenemend, waardoor we het laatste eind lekker voor de wind hadden.
We hebben 60 km gefietst.

Henk

In Arromanches liggen nog steeds de pontons die als bruggen dienden tussen de schepen en het strand tijdens D-day.
Fijne voortzetting, Henk

Jan en Cobie

Jullie fietsen door een indrukwekkend gebied, een gebied waar de basis van onze vrijheid ligt. Mooi dat we dat zo volgen. Voor wie het interesseert kan een beetje googelen geen kwaad. Als je niet zo'n eind wilt fietsen is een bezoek aan het bunkercomplex de Tiger op Terschelling een aanrader.

Henny

Dit is het betere werk. Lekker fietsen door een prachtig landschap, met geschiedenis, langs zee en in weer en wind en dan je slaapplekkie al verzekerd. Zo houden jullie het nog wel vol, denk ik. Liefs.