johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 19 Van Auberville naar Honfleur

John heeft goed geslapen, ik heb liggen woelen! Wel lekker vroeg naar bed, dus uitgerust vanochtend.
Na het ontbijt om 8 uur, meteen weer bezig een slaapplaats te zoeken. Gisteravond ook al geprobeerd, maar het wilde niet lukken en ik viel om van de slaap. We hebben een plan gemaakt voor zaterdag en zondag, qua afstanden, omdat John maandag weer zijn EPO moet hebben. We hebben lang gepuzzeld en gezocht, maar uiteindelijk hebben we twee leuke dingen geboekt. Het eerste is een heel appartement in Honfleur, voor €120. Wel 2x zoveel als gisteren, maar minder dan een klein kamertje in Engeland. Het is dus allemaal betrekkelijk. Honfleur is 42 km fietsen; een heerlijk relaxte dag dus. Het tweede hotel ligt in de stad Lillebonne, ook iets meer dan 45 km fietsen. We zitten nu weer even in een gebied met weinig slaapgelegenheid, dus het is óf relatief weinig fietsen of juist heel veel. Lillebonne heeft in ieder geval 2 apotheken. We zijn dan ook van plan maandag ochtend meteen op pad te gaan voor EPO. Mocht het in dit stadje niet lukken, dan zijn er in een stadje 7 km er van af nog een aantal. We gaan het weer beleven!

Om 11 uur zaten we op de fiets. Wel wat laat, maar dat was niet erg omdat we toch niet zoveel hoefden te fietsen. We hadden een heerlijke rit door het land, met heel veel (soms heeel stevige) klimmen, met een hoogteverschil van tot 140 meter. De afdalingen waren natuurlijk weer super! We kwamen door leuke dorpjes en stadjes, zagen super leuke koeien, die heel nieuwsgierig waren. Ankie ging in een stadje in de rij staan voor een delicatessenwinkel; toen we de super lekkere pasteitjes aten was het vakantiegevoel compleet.

Om ongeveer 3 uur (7 km voor onze slaapplaats) kwam de regen met bakken uit de hemel, samen met onweer! Het dreigde al een hele poos met dikke donkere wolken, en gerommel, maar we hoopten toch dat wij de (rain) dance konden ontlopen. We hadden de uren dat we door het landschap fietsten geen een restaurant gezien, maar precies toen het begon te regenen stonden we bij een heel gezellig hotel restaurant! Wat een geluk! We hebben de tijd dat het regende goed besteed, door een een lekkere cola en een heerlijk kaas en vlees plankje te verorberen. De stokbrood en boter werden voor ons nog een keer aangevuld :)) (Ik wist trouwens niet eens dat ik het besteld had, maar door ergens op een gegeven moment “wie” te zeggen, komen de mooiste dingen op je pad.)

Toen het droog was kwam ook de zon er weer door en konden we de (voor mij zeer moeilijke) taak om (met een volle maag) de laatste heuvels te beklimmen, volbrengen. John had natuurlijk weer nergens last van!
Om 16.45 uur waren we bij ons appartement. Verrassend mooi en ruim! ook nog op de begane grond, zodat de fietsen in de kamer kunnen staan. Hier kunnen we wel even lekker uitrusten.

We hebben 42 km gefietst.
Alle blog en administratie is bijgewerkt, dus we gaan nog lekker even het stadje verkennen. Want we zitten nota bene aan de Seine!

Georg

Heeft het eens fijn mee gezeten groetjes Nanny Georg

Arjen de Ruiter

Prachtig verhaal, qui! (wie) Encore! Mooie momenten!

Adwin

Klinkt heerlijk ?

Henny

Leuke foto's! Ze kwamen bij mij allemaal in 1 keer binnen. Mooi gebied. Echt Frankrijk. Eten jullie wel stokbrood en croissantjes? Heel leuk om de verhalen en foto's te volgen, hoor.
Maar het is geen wie, ook geen qui (schrijffoutje?), maar oui! Oh, ik krijg al weer zin in een vakantie naar Frankrijk. Fijne dag vandaag en succes met de EPO. Liefs.

Henny

Oh, ik begrijp het al qui=wie. Sorry, ik had het grapje even niet door........