johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 20 van Honfleur naar Lillebonne

Gisteravond heerlijk al het achterstallige foto- en blog werk gedaan. Vannacht allebei lekker geslapen.
We konden eens even rustig ontbijten in ons appartement, want we hoefden ook vandaag niet zo ver te fietsen. Het had vanochtend nog geregend, maar toen we opstonden was het droog en langzamerhand kwam er een bleek zonnetje door.

Om 10.30 uur zaten we op de fiets. Eerst nog even gezellig het stadje door: heel leuk stadje! en nog even bij een prachtige galerie binnen gegaan, omdat we iets heel moois zagen. Toen echt op pad.
We fietsen vandaag een hele lus, van ongeveer 37 km, landinwaarts, om de Seine heen. We zouden ook de grote brug richting Le Havre kunnen nemen, maar dan snijden we wel een heel stuk af en bovendien is die brug heel hoog en waait het vandaag heel erg hard! en dat durven we niet zo goed aan :)) We nemen nu een brug over een aftakking veel verder landinwaarts, en dan daarna nog een pont over de Seine.

Het was een leuke tocht met een paar kilometers lange klimmen en wat pittige korte kuiten bijtertjes, door een mooi landschap. Meest voor de wind maar ook stukken flink tegen. Weinig dorpen. Onderweg in een bushalte-hokje even gelunched. We hadden er niet zo aan gedacht, maar het was vandaag zondag en in kleinere plaatsen blijkt er heel veel dicht te zijn. Gelukkig konden we onderweg nog wat stokbrood kopen en een bakje (heerlijke , bleek later) salade pasta.
Toen we met de pont over waren reden we eerst een aantal kilometers door een olie-raffinaderij gebied. Stinken! Het hele gebied was sobeso veel minder mooi dan aan de andere kant van het water.

Om 16.45 uur waren we bij het hotel. We hadden een code gekregen om onszelf binnen te laten, want het hotel was verder dicht. Je kon er dus niks krijgen en we hadden ook niet eens een waterkoker op de kamer! Armoe troef! In het stadje was ook bijna alles dicht. Gelukkig kon John nog wel ergens cola krijgen.
De kamer is klein, en de badkamer nog kleiner; je kunt niet eens met je benen recht op de wc zitten. Hopelijk is het bed goed!

Omdat we hier waarschijnlijk een dag moeten blijven vanwege de EPO die,als we hem hier kunnen krijgen, besteld moet worden, heb ik alle fietskleding gewassen. Bijna 3 weken op pad met 1 extra stel fietskleding, dat is door het vele zweten vast stinken! We kwamen gewoon niet aan kleding wassen toe.

We hebben 46 kilometers gereden. Morgen een spannende dag!

Georg

Soms zit het mee en soms zit het tegen groetjes Nanny Georg

Henny

Dat zal lekker fietsen zijn als alles weer fris gewassen is. Hopelijk liggen de matrassen lekker en succes met de jacht op EPO morgen. Liefs.

Adwin

Succes vandaag ?