johnenankiefietsenrondhetkanaal.reismee.nl

Dag 23 van Fécamp naar Quiberville

Ik heb slecht geslapen. Last van de veren die in mijn heupen prikten, en het dekbed was ook erg warm; bovendien zat er een linnen dekbed hoes omheen, hetgeen erg raar aanvoelde.
Om 10 uur zaten we op de fiets. In een appartement is het altijd wat lastiger om alles weer in te pakken, vooral als het appartement zelf ook al vol spullen staat.

We begonnen meteen met een zigzag klim helemaal naar boven op de klif, helaas was het laatste eindje van de punt afgesloten. Later hoorden we van mensen dat dat vanwege instortingsgevaar was. Maar wij hadden een groot probleem, want de enige andere weg was een heel eind terug en dan via een heel andere route. Een Franse vrouw die haar hondje uitliet, vertelde ons dat we de punt konden afsteken. Ze wees ons aan waar. Ik vroeg heer of het erg steil was: ”nee, een klein beetje”.

We besloten dat dan maar te doen. Nou, het was echt de hel van een pad: stenen, blubber, en steil omhoog met dan ook nog eens een soort treden erin van ongeveer 20 cm waar we de fiets dan weer overheen moesten tillen. Maar terug was op een gegeven moment ook geen optie meer omdat het zo glad en steil was. Toen we de moed dreigden op te geven ben ik gaan kijken hoever het nog was en hebben we vervolgens samen fiets voor fiets naar boven gebracht. We hadden wel aanspraak van Nederlanders boven, maar geen een zei “ik help wel even duwen”.
We hebben er 45 minuten over gedaan om de fietsen via het tussenpad op de weg boven te krijgen. Maar dus toch weer gelukt hè!

Het was eerst zwaar bewolkt en fris, maar na 2 uur was het weer mooi weer en scheen zelfs de zon weer.
Om 12 uur hebben we bij een bakker even brood gehaald en hebben we koffie gedronken met wat lekkers. We hadden veel zware klimmen vandaag, en we vonden de omgeving niet echt indrukwekkend. Aan de haven van Valéry-en-Caux hebben we lekker geluncht. En het stadje les Roses heeft prachtige huizen en oude watermolens. Bij St Aubin s Mer zijn heel veel krijtrotsen, maar niet zo mooi wit als in Engeland.

In St Aubin sur Mer hadden we ons hotel geboekt, maar helaas bleek 160 km lager aan de Franse kust ook nog een plaatsje met dezelfde naam te liggen. Het duurde even voor we ontdekten wat er nou precies aan de hand was. Ik heb het hotel gebeld om te zeggen wat er aan de hand was, en te annuleren, maar ik moest het maar met Booking.com regelen. Die heb ik een mail gestuurd, en nu proberen ze de boeking ongedaan te maken, maar dat hangt af van het hotel. Gelukkig konden we na een poosje zoeken nog een hotel boeken 8 km verder op onze route.

We waren om 19.30 uur bij ons hotel. Alles netjes, en waarschijnlijk lekker bed, dus dat wordt lekker slapen.
We hebben 64 km gereden.

Reacties

Reacties

Adwin

Poeh Poeh ? slaap maar lekker dan ❤️

Piet

Ongelooflijk zeg wat maken jullie wat mee. Ik vraag me af of jullie nu met een fietstocht of een survival bezig zijn. Maar petje af hoor, wat een doorzettingsvermogen. Nog heel veel fietsplezier en wat minder geklauter. ?

Nanny

Dan is Twente toch iets makkelijker te fietsen! Jullie zijn echte "keien"!

Georg

Jullie zijn bikkels. Dit is een afmattings tocht. Lijkt mij geen vacantie

Arjen de Ruiter

Doorzetters! Ondanks tegenslagen maken jullie er toch weer wat moois van!?

Christina

Echt geweldig. Wat een doorzettingsvermogen hebben jullie! Chapeau. ??

Henny

Tjonge, jonge….jullie zijn toch bejaarden of vergis ik me daarin? Het is bovenmenselijk wat jullie allemaal moeten doen om de route te kunnen vervolgen. Maar wel weer even spierballen getoond, hoor. Petje af en liefs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!